Oppdatering 05.02.2021

Postet av Randaberg Tennisklubb den 7. Feb 2021

Randaberg kommune følger fra og med i dag nasjonale smitteverntiltak.

Nasjonale retningslinjer for idrett:

- Barn og unge under 20 år kan trene og delta på fritidsaktiviteter som normalt, og unntas fra anbefalingen om 1 meters avstand når det er nødvendig for å drive med aktiviteten.

- Barn og unge kan trene både ute og inne med sitt lag eller sin klubb, men kamper, cuper, stevner mv. for barn og unge må fortsatt utsettes.

- Voksne anbefales å ikke drive organisert aktivitet innendørs.

Utendørs kan voksne trene dersom det er mulig å holde god avstand.

Regionen jobber med å få på plass noen klare retningslinjer for organisert idrett for voksne over 20 år.

Både Randaberg tennisklubb og Norges tennisforbund er enige om at tennis kan bedrives smittefritt med god avstand selv innendørs, men det skal være fokus på smittevern og god håndhygiene.

Randaberg tennisklubb åpner dermed denne helgen for spill, to og to voksne per bane (kun medlemmer i første omgang). Med andre ord er det kun lov å spille single denne helgen.

Vi håper at vi kan åpne for double og gruppetimer allerede fra neste uke, her må vi avvente kommunen sine anbefalinger.

Bookingen er åpen på Matchi.

Følgende regler gjelder for voksne:

- Maks to spillere per bane. Familier og barn kan være flere på banen.

- God håndvask/antibac før og etter trening og ved bruk av felles utstyr.

- Avslutt timen 5 minutter før.

- Unngå sosialisering i fellesområder etter trening.

- Garderober er stengt for personer over 20 år.

Mvh

Randaberg Tennisklubb