Hallen åpner 11.05 kl12:00

Postet av Randaberg Tennisklubb den 10. Mai 2020

Endelig kan vi melde om at det er lov å spille tennis i hallen. Banene er klare for bruk fra og med kl12:00 11.05.2020. Det er en forutsetning at man er frisk og at smittevernsreglene følges.

OPPDATERTE RETNINGSLINJER

Smittevernregler MÅ følges. Utsyr skal ikke berøres i hallen og garderober/toaletter er STENGT.

INGEN skal gå inn i områder som er tydelig avstengt. Det er veldig viktig at dere overholder dette, slik at vi slipper å stenge hallen igjen.

Til informasjon, så ble den nye smittevernveilederen for idrett presentert igår. Tennisballen kan brukes som før.

Utdrag fra veilederen:

Dette betyr at man kan bruke felles ball i idretter som innebærer dette, også når ballen kastes med hendene. Håndhygiene bør utføres ved starten og avslutningen av økten/aktiviteten. Deltakere bør oppfordres til å ikke ta seg til ansiktet mens man bedriver aktivitet med felles ball.

Felles baller med glatt overflate bør vaskes etter endt aktivitet (vanlige rengjøringsmidler kan benyttes). For baller uten glatt overflate, for eksempel tennisballer, er rengjøring ikke nødvendig.

Under følger nye retningslinjer:

RTKs smittevernregler (jf. Folkehelseinstituttet):

1. Hold deg hjemme hvis du føler deg syk.

2. Hold deg hjemme hvis du er i karantene eller i isolasjon.

3. Hold minimum en meters avstand til andre.

4. Ha god hostehygiene (hoste i albukroken).

5. Vask hendene rett før du kommer til hallen. Det bør brukes antibac eller lignende til håndvask både før, under og etter trening.

6. Direkte kroppskontakt med dører, vegger, nett, stolper og øvrig inventar/utstyr i hallen SKAL unngås.

7. Anbefaler bruk av hansker/votter når du trykker på kodelås og dør ved ankomst og avreise.

8. Barn under 13 år kan kun spille under tilsyn av foreldre, av hensyn til ansvaret for at de strenge smittevernreglene overholdes.

9. Forlat hallen umiddelbart etter at banebookingen er over.

10. Vent med å komme inn på banen og hallen før timen før er over.

OBS! Det er svært viktig at disse reglene og retningslinjene følges til punkt og prikke. Eventuelle regelbrudd vil medføre utestengelse, og kan skape en risiko for at RTK igjen må stenges fullstendig.

MERK DEG AT:

– Toaletter, garderober og fellesarealer er stengt. Fyll derfor vannflasken hjemme.

– Spillerbenker og søppelspann er fjernet. Ta søppel med deg hjem.

Styret Randaberg tennisklubb